Hendri Meendering

Statenlid (fractievoorzitter)

Veranderen begint bij jezelf, kijk kritisch naar je eigen handelen en start de verandering vandaag nog.

Ik ben Hendri Meendering en met mijn leeftijd van 50 jaar het oudste lid van onze fractie, wat ook direct aangeeft dat we een aantal jonge enthousiaste mensen in ons team hebben. Maar over mijzelf, geboren en getogen in Westerwolde en Groninger in hart en nieren: ik ben trots op onze mooie provincie. Woonachtig in Sellingen, drie dochters en een baan als manager bij de Vesting Bourtange. Altijd maatschappelijk betrokken geweest bij mijn directe woonomgeving en sinds 2010 ook politiek actief, eerst als raadslid in de voormalige gemeente Westerwolde en sinds 2015 als lid van Provinciale Staten. En een heel groot liefhebber van de wolf!

We moeten zuinig zijn op onze leefomgeving en zorgen dat we ook onze kinderen en volgende generaties een goede toekomst kunnen bieden; welzijn vóór welvaart wat mij betreft. Geen eenvoudige opgave, maar wel één waar ik me samen met de inwoners van onze provincie voor wil inzetten, dus niet alleen, maar samen, praten en meedenken over een toekomst is beter dan alleen maar ontevredenheid uiten en niets doen. We kunnen niet alles in één keer veranderen, maar wel samen beginnen aan de toekomst en dat doen we met landbouw die lokaal produceert en verwerkt, energie die we lokaal opwekken en verbruiken, en een natuur die we koesteren.