Nieuws over Nienke Homan

Nienke in actie

Onze lijsttrekker Nienke Homan heeft aan vele debatten meegedaan. Hierbij een impressie van voor en achter de schermen. De foto's zijn van Koos Boertjens.

Complete kandidatenlijst Statenverkiezingen

GroenLinks komt voor de Statenverkiezingen met een lijst van dertig kandidaten. Over de eerste vijf kandidaten (op de foto van links naar rechts: Hendri Meendering, Harrie Miedema, Nienke Homan, Arjen Nolles en Iris Bruna) vind je hier meer informatie. De laatste negen kandidaten op de lijst zijn onze wethouders in de provincie Groningen. Lijstduwer is Mattias Gijsbertsen, wethouder te Groningen.

Statenfractie GroenLinks pleit voor onderzoek naar mogelijkheden van een basisloon

In een artikel in Groot Groningen houdt GroenLinks fractievoorzitter Nienke Homan een pleidooi voor het basisinkomen: een vorm van overheidsuitkering waar geen verplichting in tegenover staat. Uit onderzoek in het buitenlandĀ is gebleken dat een basisinkomen bij de betrokkenen een positief effect heeft op gezondheid, levensstijl en de inzet om een betaalde baan te vinden. Bijkomend voordeel is dat de overheid minder geld kwijt is aan controle en administratie. Het stuk in Groot Groningen kun je hier vinden.