De provincie Groningen kent vele vormen van mobiliteit waarin de komende jaren veranderingen plaats gaan vinden. Dit roept ook veel vragen op. Hoe krijgen we mensen uit de auto, en op de fiets of in de bus? Hoe zorgen we dat het buitengebied voor iedereen bereikbaar blijft? Hoe sluiten we inwoners zo goed mogelijk aan op het netwerk van OV-hubs? En hoe verbinden we Groningen zo goed mogelijk met andere provincies en het buitenland?

Al deze vragen en meer komen samen in het Regionale Mobiliteits Programma dat de Provincie momenteel aan het opstellen is. Via de Kennisgroep Mobiliteit wil onze fractie ervoor zorgen dat het GroenLinkse geluid hierin zo duidelijk mogelijk naar voren komt! Samen met jou praten we (Melissa van Hoorn & Bas de Boer) graag over hoe we de toekomst van openbaar vervoer, fiets en asfalt voor ons zien. We komen regelmatig samen en spreken op een laagdrempelige manier en zonder verplichtingen over de Groninger mobiliteit.

De bijeenkomsten worden opgezet door onze statenleden: Melissa van Hoorn & Bas de Boer.

Bij de kennisgroep is altijd plek voor geïnteresseerden die willen meepraten, meedenken of meeluisteren. Aanmelden kan via: groenlinks@ps-provinciegroningen.nl