GroenLinks is geschrokken van de derde rapportage van de Transitiecommissie Stelselherziening Jeugd over de stand van zaken in de decentralisatie van de jeugdzorg. Daarom heeft GroenLinks vragen gesteld aan het College van GS. Over minder dan 10 maanden zou de decentralisatie een feit moeten zijn, maar het is zeer de vraag of die datum op een verantwoorde manier haalbaar is.

Groningen heeft veel kleine gemeenten. In het rapport wordt aangegeven dat met name die gemeenten moeite hebben met de decentralisatietaken. GroenLinks wil graag weten wat de stand van zaken in Groningen is, zodat indien nodig nog op tijd actie kan worden ondernomen.

Ook is er nog veel onduidelijkheid over de hoogte van de frictiekosten en wie deze gaan betalen.

Kortom: veel vragen waar GroenLinks antwoord op wil.

Alle vragen zijn hieronder te bekijken als pdf.