Onze kandidaten voor de Statenverkiezingen van 20 maart 2019

Zaterdag 24 november heeft de provinciale ledenvergadering van GroenLinks Groningen de kandidatenlijst voor de Statenverkiezingen van 20 maart 2019 vastgesteld. Met algemene stemmen werd Nienke Homan tot lijsttrekker gekozen. GroenLinks maakt sinds 2015 deel uit van de coalitie in Groningen, waarbij Nienke Homan gedeputeerde is onder andere op het gebied van energietransitie en milieu.

Na het kiezen van de lijsttrekker werd er gestemd over de hele kandidatenlijst. Dit levert een prachtige lijst op met ervaren en nieuwe enthousiaste kandidaten, jong en oud, mooie spreiding door de provincie en vooral ook veel kennis op het gebied van natuur, energietransitie, zorg en welzijn en natuurlijk milieu. Op de ervaren Statenleden Hendri Meendering en Arjen Nolles, volgen Stephanie Bennett, en Melissa van Hoorn-van Dullemen op de plaatsen 4 en 5. De rest van de lijst ziet er als volgt uit:

6. Bas de Boer

7. Nadja Siersema

8. Musetta Blaauw

9. Hans-Paul Klijnsma

10. Geerte de Jong

11. Jeroen Hut

12. Rianne ten Veen

Op de foto van links naar rechts: Hendri Meendering, Nadja Siersema, Bas de Boer, Rianne ten Veen, Nienke Homan, Arjen Nolles, Musetta Blaauw, Hans-Paul Klijnsma, Melissa van Hoorn, Stephanie Bennett, Jeroen Hut en Geerte de Jong